lovisareads.blogg.se

Gone - frykten

Kategori: böcker, favoriter, recensioner

 
Titel: Gone Frykten
Författare: Michael Grant (pseudonym till Michael Reynolds)
Översättare: Torleif Sjøgren- Erichsen
 
Handling: Night is falling in the FAYZ. Permanently. The gaiaphage has blotted out the sun and the barrier that surrounds the town of Perdido Beach is turning black. It's Sam's worst nightmare. With Astrid still missing and Edilio and Lana struggling to maintain order, Sam and his followers need all the courage they can get. As their world descends into darkness, only real heroes will survive.
 
Mina tankar: Jag började läsa på denna serie för att bra antal år sedan och då på norska. Jag blev helt fast. Sedan hamnade denna bok lite i skymundan i hyllan och jag glömde bort hela historien. Men wow sedan när jag fortsatte läsa. Början var lite seg och det tog ett tag för mig att komma in i den (kanske för att jag glömt vad tidigare bok handlat om).
 
Men läs denna serie! Läs den nu. De sista 50 sidorna vet jag inte hur snabbt jag läste. Ibland kunde jag knappt läsa färdigt en sida förrens jag var på nästa och jag behövde veta vad som skulle hända. Så spännande var det. När den var färdig behövde jag nästa bok direkt men ack, en norsk bok tar ett tag att få. 
 
Michael Grant har verkligen lyckats. Hela historien känns väldigt välplanerad och välskriven. Genom att följa olika personers perspektiv blir det också tydligt hur det tuffa livet de lever påverkar dem olika. Jag hoppas sista boken och slutet är bra!!
 
 
Kommentera inlägget här: