lovisareads.blogg.se

Sätt mig i brand

Kategori: böcker, favoriter, recensioner

 
Titel: Sätt mig i brand
Författare: Tahereh Mafi
Översättning: Carina Jansson
 
Handling: Jag tänker inte be om ursäkt. Jag tänker inte ångra någonting. Jag vill att han ska frukta mig och be om nåd och jag ska säga neh, ingen nåd för dig. Aldrig för dig. 
 
Omega Point har fallit. När Juliette vaknar efter att ha svävat mellan liv och död är det inte Adam som står vid hennes sida, utan Warner. Warner, överbefälhavaren som hon hatade men som blev hennes älskare. Juliette vet inte om Adam eller hennes vänner fortfarande lever, så det är nu upp till henne att fortsätta striden mot Återetablissemanget. Kampen är farligare än någonsin, och snart upptäcker hon att ingenting hon trott sig veta - om Warner, Adam och sina förmågor - varit sant. 
 
Mina tankar: LÄS, LÄS, LÄS! Otrolig bok. Kunde inte lägga den ifrån mig. Det blev sent på natten för jag behövde veta vad som skulle hända. Jag behövde veta hur det löste sig, om det ens gick. Den är vackert skriven och inget är onödigt. Inget kapitel var dåligt, utan boken blev bara bättre för varje kapitel jag läste.
 
Jag rekommenderar, oavsett vilken stil av böcker du tycker om. Juliettes tankar blir dina egna och du lever verkligen i boken. Ett fantastiskt avslut på denna triologi. 
 
Favorit citat: "Inga pistoler, inga svärd, inga arméer eller kungar kommer någonsin att bli mäktigare än en mening. Svärd kan skära ooch döda, men ord hugger och stannar kvar, borrar sig in i våra kroppar och blir lik som vi bär med oss in i framtiden medan vi rycker och sliter och misslyckas med att dra loss deras skelett från vårt kött"
 
 
Kommentera inlägget här: